Časté chyby webových grafiků

1. 11. 2017  •  Vložte první komentář  •   Grafika, UX (uživatelská přívětivost)
Časté chyba webových grafiků

Za poslední dva roky jsem klientům konzultoval desítky grafických návrhů webových stránek, které dostali od webových studií nebo grafiků na volné noze.

Dost často to bylo peklo.

Mnohdy jsme celou grafiku zahazovali a začínali znovu.

Občas jsme zahazovali i celého grafika. A hledali nového.

Když jsem přizván do projektu, kde již figuruje klientův grafik, tak se mi otevírá úplně nový svět. Často jsem v šoku z toho, jakou práci odvádějí grafici, kteří nejsou tolik na očích.… Číst celé

Odmítání klientů

12. 1. 2017  •  Vložte první komentář  •   Freelancing
Odmítání klientů

Dlouhou dobu jsem žil v představě, že klienti se za žádných okolností neodmítají. Neprospívá to dobrému jménu a je to přece neslušné.

Po 10 letech praktických zkušeností jsem změnil názor. Klienty, byť spíše výjimečně, odmítám.

Důvod mého odmítnutí spadá do jedné (nebo více) z následujících 4 kategorií:

  1. To nedělám
  2. Vymezuji mantinely
  3. Fakt nestíhám!
  4. Jsem člověk (a občas si prostě neporozumíme)

Pojďme se na ně podívat podrobněji.

1. To nedělám

Ráno vstanete, otevřete e-mail a v něm zpráva s předmětem „Poptávka“.… Číst celé

4 tipy na vylepšení děkovací stránky

20. 4. 2016  •  Vložte první komentář  •   UX (uživatelská přívětivost)
Optimalizace děkovací stránky

Děkovací stránky jsou na většině webů nevyužité.

Přitom se v nich skrývá výborná příležitost, jak můžete se svými zákazníky navázat bližší vztah. A více se jim tak dostat do paměti.

Co je děkovací stránka?

Jedná se o stránku, které se člověku zobrazí poté, co provede na webu nějakou konverzní akci.

Například:

  • Dokončí objednávku v e-shopu.
  • Přihlásí se formulářem na kurz.
  • Odešle kontaktní formulář.
  • Přihlásí se k odběru newsletteru.
  • Příklad děkovací stránky.… Číst celé

    Freelancing vs. korporace

    2. 3. 2016  •  Vložte první komentář  •   Freelancing
    Freelancing vs. korporace

    Jsem 9 let na volné noze.

    Moje přítelkyně pracuje 8 let v korporacích.

    Oba jsme v naší práci velmi spokojení. I přesto, že se jedná o zcela odlišné světy.

    Často o jejich rozdílech diskutujeme.

    Pohybuji se v tom freelancerovském, často až sluníčkovém a perfektním světě, kde každý je svým pánem a nic nemá chybu.

    Korporát je z pohledu volnonožce vyobrazován jako peklo. Nekonečné porady. Open space. Turnikety. Zablokovaný Facebook. Kamery v zasedačce. Kamery v kuchyňce.… Číst celé

    Rychlé kartičkové testování grafiky

    13. 1. 2016  •  Vložte první komentář  •   UX (uživatelská přívětivost)
    Rychlé kartičkové testování grafiky

    Vytvořili jste grafiku webu a dle připomínek klienta už posedmé upravujete zakulacení rohů. Zesvětlujete modrou barvu. Posouváte obrázek o trochu doprava a o trochu doleva.

    Jste z toho nešťastní.

    Klient je z toho nešťastný.

    Celá situace nekonečných úprav je nešťastná.

    Nic z toho se nemuselo stát, pokud byste grafiku otestovali.

    Ukážu vám jak.

    Ale testování je drahé a složité!

    Může být.

    Já používám metodu, kterou si může dovolit každý, kdo má pár desítek minut času a chuť web vylepšovat.… Číst celé