Vzdálené uživatelské testování – jak na to

21. 4. 2020  •   Uživatelské testování
Vzdálené uživatelské testování

Dříve jsem realizoval uživatelská testování webů v tomto poměru:

  • Fyzické testování s člověkem: 90 %
  • Vzdálené testování přes internet: 10 %
  • COVID-19 to změnil.

    Místo uživatelských testování osobně dělám nyní všechna testování vzdáleně – remote, on-line, přes internet – říkejte si tomu jak chcete. Prostě sedím v pracovně, účastník u sebe doma a testujeme.

    V dnešním článku vám představím, jak testování provádím.

    Příprava

    Už v samotném úvodním screeningovém dotazníku, skrze který hledám vhodné účastníky testování, uvádím, že testování bude vzdálené.… Číst celé

    Uživatelské testování webu na mobilu – jak na to

    14. 1. 2020  •   UX (uživatelská přívětivost), Uživatelské testování
    uživatelské testování na mobilu

    Mobilní verze většiny webů, které se mi dostávají pod ruce, často pokulhává za tou desktopovou. A to poměrně hodně. Proto čím dál více testuji weby primárně na mobilu.

    Testování na mobilu mi dává smysl, protože:

  • Na mobilu téměř vždy odhalíme více chyb než při testování na desktopu.
  • Účastníci testování testují vždy na vlastních mobilních telefonech. Je tak zajištěno přirozené prostředí.
  • Chyby odhalené na mobilu se snáze odstraňují i pro desktopovou verzi.
  • Číst celé

    Časová náročnost a proces uživatelského výzkumu

    11. 12. 2019  •   Uživatelský výzkum
    Proces uživatelského výzkumu

    Často se setkávám s názorem, kdy lidé vnímají výzkum pouze jako jednu dominantní činnost: Výzkumník sedí s účastníky výzkumu a zjišťuje od nich informace typicky prostřednictvím rozhovoru nebo testováním webu.

    Vnímání časové osy je často následující:

    Mylné vnímání: Valná většina času je věnována samotnému výzkumu s účastníky, tedy času, kdy s nimi sedíme, povídáme si a testujeme web.

    Analogií může být následující příklad. Rychle odchytnete v kavárně náhodně pár lidí, chvíli si s nimi popovídáte, a nakonec jim ukážete web a poprosíte je, aby vám řekli, jak se jim líbí, a párkrát někam kliknuli.… Číst celé

    Nahraditelnost webových profesionálů

    16. 4. 2019  •   Optimalizace, Tvorba webu
    Nahraditelnost webových profesionálů

    Dá se snadněji při tvorbě webu nahradit grafik, nebo programátor? Copywriter, nebo UX designer? A jsou vlastně někteří profesionálové důležitější než jiní?

    Tímto článkem chci blíže popsat, jak snadno či složitě se jednotliví profesionálové v projektu nahrazují.

    Ne všechny profese jsou si totiž rovny.

    A navrch přihodím pár tipů, jak vybrat toho správného profesionála.

    Hodnocení a výběr profesí

    Nahraditelnost v tomto článku hodnotím dle dvou kritérií:

    1. Jak složité je nahradit profesionála v průběhu tvorby webu?
    Číst celé

    10 let, 10 měsíců a 10 dní na volné noze

    7. 2. 2018  •   Freelancing
    Kalendář

    Uplynulo přesně 10 let, 10 měsíců a 10 dní, co jsem začal podnikat.

    Po přečtení shrnutí minulého roku od MartinaMartina mi došlo, že nastal správný čas retrospektivy mého vlastního podnikání. Ne však pouze za rok 2017, ale vezmu to hezky od úplného začátku.

    Jdeme na to.

    Začátky před webdesignem

    V roce 2006 jsem o webdesignu nevěděl zhola nic, ale stala se mi klíčová věc, která mě k podnikání nasměrovala.… Číst celé