4 tipy na vylepšení děkovací stránky

20. 4. 2016  •  Vložte první komentář  •   UX (uživatelská přívětivost)

Optimalizace děkovací stránky

Děkovací stránky jsou na většině webů nevyužité.

Přitom se v nich skrývá výborná příležitost, jak můžete se svými zákazníky navázat bližší vztah. A více se jim tak dostat do paměti.

Co je děkovací stránka?

Jedná se o stránku, které se člověku zobrazí poté, co provede na webu nějakou konverzní akci.

Například:

  • Dokončí objednávku v e-shopu.
  • Přihlásí se formulářem na kurz.
  • Odešle kontaktní formulář.
  • Přihlásí se k odběru newsletteru.
Nanoprotech děkovací stránka

Příklad děkovací stránky.

Většina webů se na děkovací stránce ani neobtěžuje poděkovat.

Zobrazí vám strojovou odpověď Formulář byl úspěšně odeslaný a je hotovo.

Tedy hotovo je doslova. Protože nic dalšího návštěvník dělat nemůžete.

A to je velká škoda.

Pracujte s psychologií člověka

Jakmile se návštěvník vašeho webu dostane na děkovací stránku, má to nejtěžší už za sebou.

Provedl konverzní akci. Máte z něj objednávku nebo kontakt. Už je zpracovaný.

A vám se nabízí perfektní příležitost, jak tomuto návštěvníkovi nahodit další udičku a dále s ním pracovat.

Stačí děkovací stránku dobře navrhnout.

Překládám 4 možnosti, jak na to.

1. Udělejte průzkum

Děkovací stránka je ideální pro získávání užitečných informací, které můžete využít při rozvoji vašeho podnikání.

U kávového projetku Dripit jsem na děkovací stránku navrhl jednoduchý dotazník:

Dripit děkovací stránka

Jaký je výsledek po 3 měsících?

89 % lidí vyplní alespoň jednu z otázek.

A klientovi se shromažďují užitečná data, která budeme dále marketingově využívat.

2. Využijte sociální sítě

Sdílecí ikony sociálních sítí

Propojení sociálních sítí s děkovací stránkou je jednoduchou efektivní cestou, jak můžete s návštěvníkem dále pracovat.

Jak sociální sítě využít:

  • Vyzvěte návštěvníka, ať vás lajkuje na Facebooku.
  • Nabídněte mu fotografie z vašeho Flickeru.
  • Ukažte mu videa z vašeho Youtube kanálu.
  • … a další hromada možností, které záleží na na tom, jakou sociální síť používáte a jakou na ní máte zvolenou strategii.

Také nic nezkazíte tím, že dáte na děkovací stránku klasická sdílecí tlačítka.

Lidé se rádi pochlubí svým kamarádům, co pěkného si u vás koupili.

Tedy pokud váš produkt nestojí za starou bačkoru.

3. Prohlubte důvěru

Objednal si u vás návštěvník skrze formulář školení? Ukažte mu takto vypadající děkovací stránku:

Ukázkový wireframe

Pochvalná doporučení účastníků kurzu návštěvníka utvrdí, že objednávkou udělal dobrou volbu.

Zamyslete se, co jiného může člověka utvrdit tom, že udělal správné rozhodnutí, pokud si vybral právě vaše školení.

Jsou to kontakty na lektora? Fotka učebny? Něco jiného?

Máte to?

Výborně.

A teď to dejte na děkovací stránku.

4. Nabídněte další obsah

Jděte cestou nejmenšího odporu. Pokud nemůžete udělat nic z výše uvedeného, recyklujte.

Ne petflašky.

Obsah.

Dejte lidem možnost podívat se na další relevantní stránky vašeho webu.

Odkaz na blog

Toto uvidíte, pokud mi pošlete zprávu na webu zbyseknadenik.cz.

Za naprosté minimum času dáte uživateli další možnost, co po odeslání formuláře může dělat a jak si jej pozdržíte na vašem webu.

Pouze poděkovat nestačí

Možností, jak optimalizovat děkovací stránku je mnohem více než 4 body výše zmíněné. 

Mezi další taktiky patří:

  • V e-shopu nabídněte člověku doplňkové zboží nebo služby.
  • Nalákejte lidi na přihlášení do newsletteru.
  • Nabídnete slevu na další nákup.
  • Vyzvěte lidi ke sdílení e-mailem.
  • Vyhrajte si se samotným textem a udělat jej zajímavějším a vtipnějším.

Při návrhu děkovací stránky se držte pravidla, že méně je více. Pokud lidi zahrnete 10 možnostmi, nevyberou si žádnou.

Vypsat však pouze Formulář byl úspěšně odeslán dnes již nestačí.

Nabídněte lidem další možnosti, co mohou na děkovací stránce dělat.

Budou za to děkovat oni vám.

« Zpět na blog

Odebírejte nové články

Publikuji nepravidelně. Přihlášením do newsletteru máte jistotu, že vám žádný z mých článků neunikne.

Chcete pomoct s webem?

Rád se podívám na váš byznys a najdu cesty ke zlepšení.

Volejte
731 108 144