A/B střípky: Odebrání navigace z košíku

Má být na stránce košíku e-shopu navigace nebo ne? 

Best Practice hovoří o tom, že v jednotlivých krocích objednávky (vyplňování osobních údajů, volba platby a dopravy, shrnutí objednávky) by navigace už být neměla.

Co ale když se bavíme jenom o stránce košíku? To jsem testoval na eshopu Zahradnictví flos.

Hypotéza

Naše premisa byla, že nám lidé skrze navigaci odcházejí pryč z košíku a už se do něj z různých důvodů nevracejí a nedokončují nám objednávky. Odebraná navigace by je tak měla přimět k větší míře dokončených objednávek.

Původní stránka košíku včetně navigace vypadala takto:

A tady už máme nově testovanou variantu bez navigace:

Výsledek

Zvýšili jsme obrat na návštěvu o 18 % a konverzní poměr o 6,4 %. Přitom nám nijak nespadla průměrná hodnota objednávky, což byla jedna z našich velkých obav. 

Navigace z košíku tedy udělal pápá a nezobrazujeme ji.

Situace je poplatná pouze pro e-shopy s vícekrokovou objednávkou. O A/B testech na jednostránkové objednávce budu psát příště. 


A/B střípky jsou moje pracně nabyté know-how, které budu na svém blogu pravidelně zveřejňovat. Jedná se výsledky A/B testů. Někdy budu ukazovat konkrétní weby včetně výsledků, jindy to budou příklady obecnějšího charakteru. Vždy z praxe, žádná teorie a domněnky.

Disclamer: To, co zafungovalo mě, nemusí zafungovat vám. Několikrát se mi stalo, že stejný A/B test dopadá na různých projektech odlišně. Co s tím? Testovat, testovat, testovat. A z výsledků jinde (tedy i u těch, co zde publikuji) si brát spíše inspiraci a šťouchance pro zlepšování vašeho vlastního webu.

Chcete vědět o dalších A/B střípcích?

Šup sem s mailem a dám vám vědět, jakmile se na blogu objeví další A/B střípek.