Smrt freelancera

4. 11. 2015  •  Vložte první komentář  •   Freelancing
Smrt freelancera

„Je to nevyléčitelné.“

Tři slova, která se mi neustále honí hlavou.

Umírám.

Ležím už čtvrtým měsícem na lůžku v nemocnici a je téměř jisté, že toto bude můj poslední příspěvek na blog. Tělo se mi křiví v bolestech. Nedokážu pracovat ani se pořádně soustřeďit. Předem se omlouvám za chyby.

Síla mi ubývá a žádný z doktorů přesně neví proč. Diagnóza: Vzácné bakteriální onemocnění ledvin.

Absolvoval jsem desítky vyšetření, kontrol a konzultací se zahraničními specialisty.… Číst celé

Jak se nezbláznit při práci z domova

27. 5. 2015  •  Vložte první komentář  •   Freelancing
Jak se nezbláznit z práce doma

Díváte se na sebe do zrcadla a nahlas říkáte:

„Jsem nezávislý profesionál a pracuji z domova. Jsem hvězda!“

Nikdo nereaguje.

Znejistíte.

Opravdu jste hvězda, když je 10:57, na práci jste ještě nesáhli, stojíte ve spodním prádle v koupelně a snažíte se vést dialog se zrcadlem?

Vězněm vlastní svobody

Práce z domova je skvělá, protože vám dává volnost a svobodu.

Na vlastní kůži jsem však zažil, že právě ta volnost a svoboda mě zcela uvěznila.… Číst celé

Dovolená freelancera

22. 4. 2015  •  Vložte první komentář  •   Freelancing
Dovolená frelancera

Poslední tři roky jezdím přes léto na velkou dovolenou.

Dva až tři týdny jsem zcela offline. Nekoukám do e-mailu. Nečtu Twitter. Data na mobilu mám vypnutá. Počítač zůstává doma ve skříni.

Nereálná představa, říkáte si?

Také jsem si to ještě před pár lety myslel. Ptal jsem se sám sebe:

„Jak můžu jako freelancer jet na dovolenou? Vždyť mě nemá kdo zastoupit, když se něco pose…“

A nebyla to moje jediná obava:

  • Co když přijde skvělá zakázka a já na ni nebudu moct odpovědět?
  • Číst celé

    Je to jasný jako facka

    17. 3. 2015  •  Vložte první komentář  •   Freelancing, UX (uživatelská přívětivost)
    Je to jasný jako facka

    Sedíte s novým klientem na schůzce a pozorně posloucháte, jak by si představoval web. Rozumíte si. Vypadá to na pěknou spolupráci. Když se loučíte, klient poznamená:

    „Málem bych zapomněl, chtěl bych mít na webu také blog. Já hodně rád píši a teď se to hodí na ten obsahový marketing.“

    Do zápisků si poznamenáte Zpracovat blog a odpovídáte: „Žádný problém, blog jsem zpracovával už mnohokrát. Počítám s tím.“

    Potutelně se usmíváte. Blog je přece brnkačka.Číst celé

    Webové stránky jsou podřadné

    4. 2. 2015  •  Vložte první komentář  •   UX (uživatelská přívětivost)
    Byznys, marketing, webové stránky

    Webdesignér: „Milý kliente, jakmile vám udělám nový web, tak si z něj všichni sednou na zadek. Bude parádní! Úplně každého oslní načančanou grafikou a všemi těmi hýbacími věcičkami. Prostě to bude trendy pecka a vaše podnikání půjde celé nahoru.“

    O pár týdnů později.

    Webdesignér: „Teď, když máme web hotový a jenom ho doplníme obsahem, mám jeden drobný dotaz: Cože to vlastně děláte? Já to úplně přesně nepochopil.“

    Au!

    Můžete vytvořit vizuálně líbivý web, aniž byste pochopili klientův byznys.… Číst celé