Rychlé kartičkové testování grafiky

Vytvořili jste grafiku webu a dle připomínek klienta už posedmé upravujete zakulacení rohů. Zesvětlujete modrou barvu. Posouváte obrázek o trochu doprava a o trochu doleva.
Jste z toho nešťastní.
Klient je z toho nešťastný.
Celá situace nekonečných úprav je nešťastná.
Nic z toho se nemuselo stát, pokud byste grafiku otestovali.
Ukážu vám jak.
Ale testování je drahé a složité!
Já používám metodu, kterou si může dovolit každý, kdo má pár desítek minut času a chuť web vylepšovat.… Číst celé
Smrt freelancera

„Je to nevyléčitelné.“
Tři slova, která se mi neustále honí hlavou.
Umírám.
Ležím už čtvrtým měsícem na lůžku v nemocnici a je téměř jisté, že toto bude můj poslední příspěvek na blog. Tělo se mi křiví v bolestech. Nedokážu pracovat ani se pořádně soustřeďit. Předem se omlouvám za chyby.
Síla mi ubývá a žádný z doktorů přesně neví proč. Diagnóza: Vzácné bakteriální onemocnění ledvin.
Absolvoval jsem desítky vyšetření, kontrol a konzultací se zahraničními specialisty.… Číst celé
Jak se nezbláznit při práci z domova

Díváte se na sebe do zrcadla a nahlas říkáte:
„Jsem nezávislý profesionál a pracuji z domova. Jsem hvězda!“
Nikdo nereaguje.
Znejistíte.
Opravdu jste hvězda, když je 10:57, na práci jste ještě nesáhli, stojíte ve spodním prádle v koupelně a snažíte se vést dialog se zrcadlem?
Vězněm vlastní svobody
Práce z domova je skvělá, protože vám dává volnost a svobodu.
Na vlastní kůži jsem však zažil, že právě ta volnost a svoboda mě zcela uvěznila.… Číst celé
Dovolená freelancera

Poslední tři roky jezdím přes léto na velkou dovolenou.
Dva až tři týdny jsem zcela offline. Nekoukám do e-mailu. Nečtu Twitter. Data na mobilu mám vypnutá. Počítač zůstává doma ve skříni.
Nereálná představa, říkáte si?
Také jsem si to ještě před pár lety myslel. Ptal jsem se sám sebe:
„Jak můžu jako freelancer jet na dovolenou? Vždyť mě nemá kdo zastoupit, když se něco pose…“
A nebyla to moje jediná obava:
Je to jasný jako facka

Sedíte s novým klientem na schůzce a pozorně posloucháte, jak by si představoval web. Rozumíte si. Vypadá to na pěknou spolupráci. Když se loučíte, klient poznamená:
„Málem bych zapomněl, chtěl bych mít na webu také blog. Já hodně rád píši a teď se to hodí na ten obsahový marketing.“
Do zápisků si poznamenáte Zpracovat blog a odpovídáte: „Žádný problém, blog jsem zpracovával už mnohokrát. Počítám s tím.“
Potutelně se usmíváte. Blog je přece brnkačka.… Číst celé