Je to jasný jako facka

17. 3. 2015  •   Freelancing, UX (uživatelská přívětivost)
Je to jasný jako facka

Sedíte s novým klientem na schůzce a pozorně posloucháte, jak by si představoval web. Rozumíte si. Vypadá to na pěknou spolupráci. Když se loučíte, klient poznamená:

„Málem bych zapomněl, chtěl bych mít na webu také blog. Já hodně rád píši a teď se to hodí na ten obsahový marketing.“

Do zápisků si poznamenáte Zpracovat blog a odpovídáte: „Žádný problém, blog jsem zpracovával už mnohokrát. Počítám s tím.“

Potutelně se usmíváte. Blog je přece brnkačka.Číst celé

Webové stránky jsou podřadné

4. 2. 2015  •   UX (uživatelská přívětivost)
Byznys, marketing, webové stránky

Webdesignér: „Milý kliente, jakmile vám udělám nový web, tak si z něj všichni sednou na zadek. Bude parádní! Úplně každého oslní načančanou grafikou a všemi těmi hýbacími věcičkami. Prostě to bude trendy pecka a vaše podnikání půjde celé nahoru.“

O pár týdnů později.

Webdesignér: „Teď, když máme web hotový a jenom ho doplníme obsahem, mám jeden drobný dotaz: Cože to vlastně děláte? Já to úplně přesně nepochopil.“

Au!

Můžete vytvořit vizuálně líbivý web, aniž byste pochopili klientův byznys.… Číst celé

Mít, či nemít ceník?

9. 1. 2015  •   Freelancing
Mít či nemít ceník?

Baví se dva začínající webdesignéři:

Bořek: „Hele, a jak budeme na našem webu prezentovat ceny?“

Fanda: „Ty vole, nevim. Dej tam něco, jako že je to individuální. Velký firmy natáhneme víc jak ty malý, cha!“

Smutná groteska. Bohužel často pravdivá. Pevně věřím, že to není váš případ a k tvorbě ceníku přistupujete zodpovědněji.

Jsou 3 možnosti, jak prezentovat ceník na vašem webu:

  1. Neukážete ceník
  2. Ukážete ceník
  3. Ukážete ceník, ale neukážete ceny

1.

Číst celé

Pracujte u klienta

10. 12. 2014  •   Freelancing
Pracujte u klienta

Tvorba webu jde zatím hladce.

Víte, čeho chcete prostřednictvím webu dosáhnout a jak na to. Máte připravené obsahy, sestavenou architekturu webu a posíláte klientovi hotovou grafiku úvodní stránky.

Následuje připomínkování po e-mailu:

Klient: „Jako celek se mi to líbí. Jenom zkuste dát stránce kulaté rohy.“ (středa 18:25)

Uděláte kulaté rohy. (čtvrtek 11:06)

Klient: „Hm. Je to fajn. Zkuste ty kulaté rohy udělat ještě kulatější.“ (čtvrtek 16:47)

Uděláte rohy ještě kulatější.… Číst celé

Nevhodné poptávky: nabízím jablka, klienti po mně chtějí hrušky

12. 11. 2014  •   Freelancing
Nevhodné poptávky: nabízím jablka, klienti požadují hrušky

„A dost! Tohle přece musí jednou skončit,“ práskli jste rukou do stolu.

Je to už přes rok, co jste přestali nabízet napojování WordPress šablon a jejich úpravy. Začali jste se na 100 % věnovat tvorbě kompletních webů na míru. V e-mailu i přesto máte každý týden několik poptávek právě na napojení WordPress šablon.

Musíte jednat.

Napíšete si na úvodní stránku vašeho webu tučným písmem:

  • Nedělám HTML a CSS.
  • Nenapojuji hotové WordPress šablony.
  • Číst celé