Vyplatí se blogovat?

15. 10. 2014  •   Freelancing
vyplatí se blogovat

Před rokem jsem zde na blogu publikoval první článek.

Uteklo to jako voda. Zamačkávám slzu.

Rekapituluji a ptám se:

  • Vyplatí se psát profesní blog?
  • Jak jsem se na blog připravoval?
  • Jak dlouho píši článek?
  • Co mi blogování dalo?
  • A měli byste začít psát i vy?
  • Pojďme se podívat, jaký byl rok mého blogování a co může dát psaní vám.

    Proč píši

    Když jsem byl malý, chtěl jsem být spisovatelem.… Číst celé

    Nešlo by s tou cenou něco udělat?

    18. 9. 2014  •   Freelancing
    Nešlo by s tou cenou něco udělat?

    Vypracujete nabídku na tvorbu webu a pošlete ji potenciálnímu klientovi.

    Za 2 dny vám přijde do e-mailu reakce:

    „Díky, nabídka od Vás se mi moc líbí. Rád bych do toho s Vámi šel. Cena je však dost vysoká. Nešlo by s ní něco udělat?“

    Klient chce slevu.

    Co budete dělat?

    Pohled na slevy

    Ze své praxe znám 3 nejčastější možnosti, jak můžete na žádost o slevu reagovat:

    1. Zlevníte
    2. Zamyslíte se a zlevníte
    3. Obhájíte cenu

    1.

    Číst celé

    Těšte se na připomínky

    21. 8. 2014  •   Freelancing
    Těšte se na připomínky

    Dokončili jste grafiku webu. Jedná se o suverénně nejlepší práci, kterou jste vytvořili. Dílo hodné mistra!

    Odešlete grafiku klientovi a začnete brouzdat CSS galeriemi. Na printscreenu zkoušíte, jak se bude vaše dílo mezi ostatními perfektními weby vyjímat.

    Večer samým nadšením nemůžete usnout. Jste borec.

    Ráno otevřete e-mail od klienta:

    „Díky za grafiku, je to dobré. Měli bychom k tomu pouze několik připomínek níže…“

    Bum! Přímý zásah do vašeho designérského srdce!… Číst celé

    Mastermind: Podporujte se navzájem

    24. 7. 2014  •   Freelancing
    mastermind

    Jako podnikatelé jste sami. Většinu času se zdržujete ve vaší vlastní hlavě. Řešíte, přemýšlíte, plánujete.

    Často špatně.

    Přitom by vám mnohdy stačilo slyšet názor někoho druhého. Jiný pohled na věc. Popostrčení správným směrem.

    A na to je tu mastermind.

    Co je mastermind

    „Uzavřená důvěrná skupina lidí, která se pravidelně schází, podporuje se v podnikání a pomáhá si v řešení problémů.“

    Tolik moje zjednodušená definice.

    Co je pro mastermind typické:

  • omezený počet lidí – ideálně do 10 členů,
  • důvěra – setkání jsou neveřejná a co se na nich řekne, to tam také zůstane,
  • souznění – ve skupině jsou lidé různorodých názorů a profesí, ale vzájemně si lidsky sednou,
  • pravidelnost – např.
  • Číst celé

    Chci web, jako má konkurence!

    2. 7. 2014  •   UX (uživatelská přívětivost)
    Chci web jako má konkurence!

    Přijdete za novým klientem a posadíte se.

    Prohodíte pár zdvořilostních frází a klient k vám už natáčí notebook, ukazuje nějaké webové stránky a říká:

    „Tak takhle nějak si představuji náš nový web.“

    Klient má jasno.

    A před vámi stojí otázka, jak se v této situaci zachováte.

    Existují 2 možné cesty:

    1. Na nic se neptat a dělat
    2. Jít do hloubky

    1. Na nic se neptat a dělat

    Budete rádi, že klient ví, co chce.… Číst celé