Nešlo by s tou cenou něco udělat?

18. 9. 2014  •  Vložte první komentář  •   Freelancing
Nešlo by s tou cenou něco udělat?

Vypracujete nabídku na tvorbu webu a pošlete ji potenciálnímu klientovi.

Za 2 dny vám přijde do e-mailu reakce:

„Díky, nabídka od Vás se mi moc líbí. Rád bych do toho s Vámi šel. Cena je však dost vysoká. Nešlo by s ní něco udělat?“

Klient chce slevu.

Co budete dělat?

Pohled na slevy

Ze své praxe znám 3 nejčastější možnosti, jak můžete na žádost o slevu reagovat:

  1. Zlevníte
  2. Zamyslíte se a zlevníte
  3. Obhájíte cenu

1.

Číst celé

Těšte se na připomínky

21. 8. 2014  •  Vložte první komentář  •   Freelancing
Těšte se na připomínky

Dokončili jste grafiku webu. Jedná se o suverénně nejlepší práci, kterou jste vytvořili. Dílo hodné mistra!

Odešlete grafiku klientovi a začnete brouzdat CSS galeriemi. Na printscreenu zkoušíte, jak se bude vaše dílo mezi ostatními perfektními weby vyjímat.

Večer samým nadšením nemůžete usnout. Jste borec.

Ráno otevřete e-mail od klienta:

„Díky za grafiku, je to dobré. Měli bychom k tomu pouze několik připomínek níže…“

Bum! Přímý zásah do vašeho designérského srdce!… Číst celé

Mastermind: Podporujte se navzájem

24. 7. 2014  •  Vložte první komentář  •   Freelancing
mastermind

Jako podnikatelé jste sami. Většinu času se zdržujete ve vaší vlastní hlavě. Řešíte, přemýšlíte, plánujete.

Často špatně.

Přitom by vám mnohdy stačilo slyšet názor někoho druhého. Jiný pohled na věc. Popostrčení správným směrem.

A na to je tu mastermind.

Co je mastermind

„Uzavřená důvěrná skupina lidí, která se pravidelně schází, podporuje se v podnikání a pomáhá si v řešení problémů.“

Tolik moje zjednodušená definice.

Co je pro mastermind typické:

  • omezený počet lidí – ideálně do 10 členů,
  • důvěra – setkání jsou neveřejná a co se na nich řekne, to tam také zůstane,
  • souznění – ve skupině jsou lidé různorodých názorů a profesí, ale vzájemně si lidsky sednou,
  • pravidelnost – např.
  • Číst celé

    Chci web, jako má konkurence!

    2. 7. 2014  •  Vložte první komentář  •   UX (uživatelská přívětivost)
    Chci web jako má konkurence!

    Přijdete za novým klientem a posadíte se.

    Prohodíte pár zdvořilostních frází a klient k vám už natáčí notebook, ukazuje nějaké webové stránky a říká:

    „Tak takhle nějak si představuji náš nový web.“

    Klient má jasno.

    A před vámi stojí otázka, jak se v této situaci zachováte.

    Existují 2 možné cesty:

    1. Na nic se neptat a dělat
    2. Jít do hloubky

    1. Na nic se neptat a dělat

    Budete rádi, že klient ví, co chce.… Číst celé

    Zpověď bývalého sólisty

    9. 6. 2014  •  Vložte první komentář  •   Freelancing
    Zpověď bývalého sólisty

    Tři roky nazpět jsem dělal weby kompletně sám. S nikým dalším jsem nechtěl spolupracovat. Dnes vím, že to byla chyba, která zbytečně zbrzdila můj profesní rozvoj.

    V hlavní roli strach

    Nespolupracoval jsem s ostatními, protože jsem se obával, že:

  • mi spolupracovníci ukradnou know-how,
  • přetáhnou moje klienty k sobě,
  • utrpí můj osobní brand.
  • A tak jsem klientům dodával všechno: Tvořil loga, design webů, vizitek a hlavičkových papírů, programoval, nastavoval webové služby, konzultoval propagaci.… Číst celé