Když webdesignéři rybaří

17. 12. 2013  •  Vložte první komentář  •   Freelancing
Webdesignéři jako rybáři

Internet se dá přirovnat k moři. Je plné ryb (zákazníků) a rybářů (webdesignérů). Tak říká Plaváček a mnoho dalších webdesignérů.

Pokusil jsem se proto přirovnat několik různých typů webdesignérů k rybářům.

Pulec

Na prut mu dají rodiče, protože sám ještě chodí do školy. Loví v rybníku za barákem a to pouze po večerech, když není ve škole. Často odchází s prázdnou. Tu a tam chytí malinké rybky, ze kterých má obrovskou radost.… Číst celé

Tvrdě pracujte na měkkých dovednostech

19. 11. 2013  •  Vložte první komentář  •   Freelancing
Měkké a tvrdé dovednosti

Jste famózně nadupaný webdesignér. Umíte 13 programovacích jazyků a ovládáte 7 grafických programů. U piva při odborných debatách záříte. Ostatní vás nestíhají a utíkají plakat na záchod. Nesahají vám ani po kotníky.

Znalostmi jste nadčlověk.

Přesto vám vybuchují projekty a klienti jsou na vás nasraní.

Proč?

Nepochopili jste, že webdesign je služba. A k poskytování služby je potřeba ovládnut měkké dovednosti.

Co jsou to ty dovednosti

Tvrdé dovednosti (hard skills) jsou odborné dovednosti.… Číst celé

Vypracujte si sakra dobrou nabídku

24. 10. 2013  •  Vložte první komentář  •   Nezařazené
Špatná nabídka

Setkal jsem se 3 možnostmi, jak klientovi předložit nabídku.

1. Nemáte nabídku

V začátcích nabídku nemáte, protože nechápete, k čemu by vám byla dobrá. Business děláte s kamarády v hospodě zhruba v tomto duchu:

kamarád: „Čoveče, já bych se rád Marii nějak zavděčil, ona je to tak fešná baba.“ VY: „Hm.“ kamarád: ”A ona má přece psa a ty jsi ten webdizajnér!” VY: „Hm.“ kamarád: „Uděláš mi pro ní blog?“ VY: „Pro ní nebo pro toho psa?“ kamarád: „Pro mě pro ní pro toho psa přece pro Pána Boha!“ VY: „Tak jo.“

Každý jsme nějak začínali.… Číst celé

7 tipů jak jednat s klienty

1. 10. 2013  •  Vložte první komentář  •   Freelancing
Rozhovor webdesignéra s klientem

1. Buďte odvážní

Něco jste zkazili a víte, že je to vaše chyba. Výmluvy, típání telefonu, schovávání se, to vše je na prd. Nebuďte bábovka, zavolejte klientovi a omluvte se. Dodejte, že pracujete na opravě (skutečně na ní pracujte!) a nabídněte nějakou přidanou hodnotu.

Třeba půjčení vaší koloběžky na víkend.

2. Reagujte

Na e-maily se snažte odpovídat do 24 hodin. Když nemáte možnost do té doby adekvátně reagovat, alespoň napište zprávu, že jste e-mail přijali a kdy odpovíte.… Číst celé