A/B střípky: Stránka košíku

Na Key4you máme jednostránkovou objednávku. 

Hypotéza

Z uživatelského testování ná vzešlo několik poznatků, že na této stránce nemusí být všechno ideální. Konkrétně:

  • Lidé procházeli stránkou relativně dlouho.
  • Často těkali pohledem zleva doprava.
  • Někteří vůbec nepochopili, že jde o jednostránkovou objednávku.
  • Někteří přejeli tlačítko pro odeslání a ztratili se v masivní patičce.

Původní stránka košíku vypadala takto:

Úpravy

Spustil jsem A/B test hned s vícero úpravami naráz.

Proč jsem netestoval jednu úpravu po druhé?

Když mám silné poznatky z testování, věřím v přístup "Go big or go home". Pro klíčové stránky webu je často lepší spustit více úprav najednou a získat tak výrazně rychleji výsledek a dle toho jednat. Čas jsou peníze. 

V našem případě se jednalo o tyto úpravy:

  • Spojili jsme vizuálně celý košík. Nejsou oddělené kroky 1, 2 a 3 od sebe, ale mají jednolité pozadí.
  • Odebrali jsme viditelná tlačítka "Pokračovat". 
  • Nadpisy jsme zarovnali vlevo, kde se lépe čtou.
  • Osekali jsme patičku.
  • Text na tlačítku "Potvrdit a odeslat" jsme zvýraznili.

Nová verze košíku vypadala takto (včetně zvýrazněných změn):

Výsledek

Konverzní poměr se nám u nové verze košíku zvedl o 8,01 % při 96 % jistotě testu.

Úpravy tedy zabraly a máme nasazenou updatovanou verzi košíku.  

Závěr

Jelikož jsem testoval více úprav na ráz, závěry vynáším opatrně. Je možné, že jedna konkrétní úprava konverzím pomohla, kdežto jiná naopak uškodila. Nicméně jako celek dopadl A/B test pozitivně.

Beru si z něj pro e-shopy s jednostránkovou objednávkou:

  • Je důležité vizuálně ukázat, že jednotlivé kroky objednávky jsou na sebe navázané. Jejich oddělování není dobrý nápad.
  • Není třeba zobrazovat tlačítka pro přechod do další části.
  • Masivní patička musí pryč. Nám v ní zůstaly jenom Shoproku, kterými se prsíme v rámci social-proof. 
  • Nenuťte uživatele při čtení textu těkat zleva doprava. 
  • Zvýzranění hlavního tlačítka konverzní akce pomohlo. Tohle beru hodně s rezervou, protože u jiných testů tomu bylo tak opačně :)

A/B střípky jsou moje pracně nabité know-how, které budu na svém blogu pravidelně zveřejňovat. Jedná se výsledky A/B testů. Někdy budu ukazovat konkrétní weby včetně výsledků, jindy to budou příklady obecnějšího charakteru - jako dnes. Vždy z praxe, žádná teorie a doměnky.

Disclamer: To co zafunguvalo mě, nemusí zafungovat vám. Opakovaně se mi stává, že jeden A/B test dopadá na různých projektech odlišně. Co s tím? Testovat, testovat, testovat. A z výsledků jinde (tedy i u těch, co zde publikuji) si brát spíše inspiraci a šťouchance pro zlepšování vašeho vlastního webu.

Chcete vědět o dalších A/B střípcích?

Šup sem s mailem a dám vám vědět, jakmile se na blogu objeví další A/B střípek.