Dripit - 227 % zvýšení objednávek díky webu

Oslovil mě klient prodávající originální kávu. Potřeboval
pomoct s redesignem webu a e-shopu.

Jak jsem postupoval

Poznávání

Nejprve jsem se ponořil do poznávání klientova byznysu. Potřeboval jsem pochopit jeho silné i slabé stránky, výhody a konkurenci.

Zajímala mne data z aktuálních prodejů. Seznamoval jsem se s cílovou skupinou a analyzoval její chování na webu.

Uživatelské testování

Hned zkraje jsem uspořádal uživatelské testování starého webu se 3 kávovými nadšenci. Zadali jsme uživatelům úkoly a pozorovali, jak je na webu plní.

Dripit starý web

Původní web

Z výsledků testování jsme zjistili 3 klíčové poznatky:

  1. Lidé nechápou, co Dripit je.
  2. Lidé na webu nenacházejí přesvědčivé argumenty, proč si kávu koupit.
  3. Lidé nevědí, kdo za celým projektem stojí, a web vnímají nedůvěryhodně.

Skvělé poznatky pro nastartování prací na novém webu.

Persona

Dle výsledků uživatelského testování, rozhovorů s uživateli a dat z klientova Facebooku jsem vytvořil typickou personu, která reprezentuje cílovou skupinu.

Vznikla Markéta.

Persona Markéta

Při každém rozhodování o konceptu webu jsme se sami sebe ptali: „Bude to, co uděláme, pro Markétu užitečné?

I se mi o ní zdálo.

Hledání správné cesty

Dále jsem zpracoval strukturu webu. Nebyla složitá. Složité bylo vymyslet její ideální provázání.

Aby se nám lidé nikde neztráceli a dokončovali objednávky.

Začal jsem tříděním myšlenek pomocí skic.

skica

Mnoho variant jsem zahodil. Až jsem nalezl optimální řešení.

Wireframe

Nejlepší řešení jsem zpracoval do detailní podoby wireframe pro každou stránku.

Ujasnili jsme si díky němu rozložení prvků na stránkách, definovali jejich priority a měli jsme konečně v ruce něco, co bylo zase blíže reálnému webu.

wireframe

Wireframe nám posloužil jako stavební kámen pro grafiku webu.

Grafika

Dle předchozího výzkumu jsme vizuál webu zaměřili na ženské publikum. Klíčem byla čistota, emotivnost a minimalismus za použití profesionálních fotografií.

Dripit grafika

Vedení týmu

Po celou dobu projektu jsem koordinoval tým lidí, kteří se na tvorbě webu podíleli.

Uživatelské testování

Lidé rozhodují, jestli web bude úspěšný, nebo ne. Proto nemohlo chybět podrobné uživatelské testování betaverze webu se 4 respondenty.

Ukázka z testování:

Dle poznatků z testování jsme web upravili, vylepšili a následně spustili.

A velmi rychle jsme viděli výsledky.

Měřitelné výsledky

graf

227 %

Nárůst objednávek přes nový web v porovnání s minulým kvartálem.

Spokojení klienti

Perfektní v procesu tvorby webu bylo uživatelské testování, které Zbyšek zrealizoval a od kterého se odvinuly další kroky. Zbyšek naslouchal našim přáním a postřehům a zároveň pro nás byly cenné jeho zkušenosti z oboru.

Jiří Gomola a Tomáš Hodermarsky
zakladatelé Dripit.cz
www.dripit.cz

< Zpět na případové studie

Referenční osoba portrét

Michal KyselicaWebovia s.r.o., o spolupráci se mnou říká: Zbyška považuji ho za špičkového odborníka na webdesign. Pomohl nám proměnit vizi ve skutečný web a přidal mnoho praktických rad.

Dostupnost: Do prosince 2017 jsem plně pracovně vytížený. Zamluvte si mne na váš projekt od ledna 2018.