A/B střípky: Jedna nebo 3 výhody u konverzního formuláře?

Představte si situaci: Máte na webu formulář, skrze který sbíráte leady.

Vypadá nějak takto:

Mě zajímalo, co udělá s množstvím leadů, když nebudeme prezentovat všechny 3 výhody. Osekáme je jen na dvě a dáme je jako jednu jedinou větu. Celé to zjednodušíme nějak takto:

Bude toto řešení pro lidi přesvědčivější? Získáme více leadů? Spustil jsem A/B test a napjatě čekal.

Jaký byl výsledek, ptáte se?

Jedna fajfka vyhrála. A dost přesvědčivě. Méně je někdy více. Říká to ostatně i Adam Grant v Think Again.

Je potřeba vzít v potaz, že textace v tomto A/B testu hraje důležitou roli a má velký vliv na výsledky. Vypusťte třeba slovo ZDARMA a uvidíte, jak vám množství leadů půjde dolů. Doporučuji si pořídit schopného copywritera a testovat více variant textů.

A kolik že fajfek máte ve vašem formuláři? 


A/B střípky jsou moje pracně nabyté know-how, které budu na svém blogu pravidelně zveřejňovat. Jedná se výsledky A/B testů. Někdy budu ukazovat konkrétní weby včetně výsledků, jindy to budou příklady obecnějšího charakteru - jako dnes. Vždy z praxe, žádná teorie a domněnky.

Disclamer: To, co zafungovalo mě, nemusí zafungovat vám. Opakovaně se mi stává, že jeden A/B test dopadá na různých projektech odlišně. Co s tím? Testovat, testovat, testovat. A z výsledků jinde (tedy i u těch, co zde publikuji) si brát spíše inspiraci a šťouchance pro zlepšování vašeho vlastního webu.

Chcete vědět o dalších A/B střípcích?

Šup sem s mailem a dám vám vědět, jakmile se na blogu objeví další A/B střípek.