Změřeno: Co patří do košíku?

Pravidla, jak má na e-shopu vypadat stránka košíku, jsou už poměrně ustálená.

Vyplatí se experimentovat?

To jsem zjišťoval v rámci A/B testu a uživatelských testování pro Zahradnictví flos.

Hypotéza

V rámci úvodního uživatelského výzkumu jsme odhalili, že lidé se při nakupování rostlin bojí jedné věci: Že jim rostliny dorazí polámané, zničené, udušené. Že je někdo nechá přes víkend ve skladu a tam umřou.

Obava ze špatné dopravy je hodně silná a je to jeden z největších blokantů nákupu on-line.

Co tedy s tím?

Začali jsme tuto obavu na napříč webem zásadně rozbíjet a vysvětlovat, jak balíme a posíláme. 

Jedno z mála míst, kde jsme to nijak nekomunikovali byl košík. Tam jsme si nebyli jisti, jestli je to vhodné místo.

Takto vypadala původní verze košíku:

Vždycky je ale lepší si to doměřit. Nebo se o to alespoň pokusit.

Úpravy

Do košíku jsme přidali dva odkazy s ikonkami:

  1. Garance výměny zdarma.

  2. Šetrná doprava.

Když na ně člověk klikne, vyskočí mu malý pop-up s vysvětlením. Opětovně v něm rozbíjíme obavy z nešetrného zacházení při dopravě.

Měli jsme ale obavu, jestli odkazy nebudou lidi více rozptylovat než jim pomáhat. Proto jsme spustili A/B test.

Takto vypadal košík po úpravě:

Výsledky

Výsledky A/B testu nám naši obavu nepotvrdili.

Když jsme odkazy nezobrazovaly, průchod do dalšího kroku objednávky i konverzní poměr byly sice o něco lepší, ale jednalo se o naprosto minimální inkrement. Navíc nám A/B test nedospěl do statistické významnosti. Takže která varianta je lepší, jsme se nedozvěděli.

Tento A/B test tedy spadá spíše do kategorie změřeno-nezměřeno.

To se stává.

Závěr a ponaučení

Na druhou stranu A/B test není jediným parametrem rozhodování.

Z dalších uživatelských výzkumů se nám i nadále potvrzovalo, že obava ze špatné dopravy je u zákazníků obrovská

Z toho důvodu i přes nejasný výsledek A/B testu tyto odkazy v košíku nadále zobrazujeme.

Někdy totiž platí, že si ne všechno si A/B testem perfektně doměříte.

Zbyšek Nádeník

Jsem specialista na UX a zvyšování konverzního poměru. Nejvíce se vám vyplatím, pokud máte e-shop nebo web a chcete ho postrčit k ještě lepším obchodním výsledkům. Pomoct vašemu projektu mohu jednorázovou UX analýzou, uživatelským testováním a nebo mi napište a probereme jiné možnosti.

Chcete vědět o dalších článcích?

Šup sem s mailem a dám vám vědět, jakmile se na blogu objeví další článek.