Změřeno: Co patří do košíku?
Pravidla pro to jak má na e-shopu vypadat stránka košíku, jsou už poměrně ustálená. Vyplatí se experimentovat?
Hypotéza
Lidé se při nakoupování rostlin bojí jedné věci: Že jim rostliny dorazí polámané, zničené, udušené. Že je někdo nechá přes víkend ve skladu a tam umřou.
Obava ze špatné dopravy a zacházení je hodně silná a je to jeden z největších blokantů nákupu on-line.
Co tedy s tím?
Začali jsme tuto obavu na napříč webem zásadně rozbíjet a vysvětlovat, jak balíme a posíláme.

Jedno z mála míst, kde jsme to nijak nekomunikovali byl košík. Tam jsme si nebyli jisti, jestli je to vhodné místo.
Takto vypadala původní verze košíku:

Vždycky je ale lepší si to doměřit.
Úpravy
Do košíku jsme přidali dva odkazy s ikonkami:
- Garance výměny zdarma.
- Šetrná doprava.
Když na ně člověk klikne, vyskočí mu malý pop-up s vysvětlením. Opětovně v něm rozbíjíme obavy z nešetrného zacházení při dopravě.
Takto vypadal košík po úpravě:

Výsledky
Výsledky byly nejednoznačné. Když jsme odkazy nezobrazovaly, konverzní poměr by o chlup lepší. Ale do statistické významnosti měly výsledky daleko.
Moc jsme si tedy na první pohled A/B testem nepomohli. To se stává.
Výsledky:

Závěr a ponaučení
Na druhou stranu A/B test není vším. Z dalších uživatelských výzkumů se nám totiž zásadně potvrzovalo, že obava ze špatné dopravy je u zákazníků obrovská.
Z toho důvodu i přes nejasnost výsledku A/B testu tyto odkazy v košíku nadále zobrazujeme.
Někdy totiž platí, že jen A/B test vám nedá dostatek kvalitních informací proto, abyste se mohli finálně rozhodnout.
Změřeno je moje pracně nabyté know-how. Jedná se nejčastěji o výsledky A/B testů a poznatky z uživatelských testování. Někdy budu ukazovat konkrétní weby včetně výsledků, jindy to budou příklady obecnějšího charakteru. Vždy z vlastní praxe a z českého prostředí. Žádná teorie a domněnky nebo přejaté obecné příklady ze zahraničí.

Zbyšek Nádeník
Jsem specialista na UX a zvyšování konverzního poměru. Nejvíce se vám vyplatím, pokud máte e-shop nebo web a chcete ho postrčit k ještě lepším obchodním výsledkům. Pomoct vašemu projektu mohu kontinuálním vylepšováním, jednorázovou UX analýzou a nebo mi napište a probereme jiné možnosti.
Chcete vědět o dalších článcích?
Šup sem s mailem a dám vám vědět, jakmile se na blogu objeví další článek.