Změřeno: Jak na firemním webu ukázat realizace

Ukazujete na firemní stránce množství realizací nějak takto?

Přicházíte tak až o stovky leadů měsíčně.

Jak to vím? 

U svých klientů jsem se zaměřil na to, jak počty realizací nejlépe prezentovat. Doměřil jsem to A/B testy a nyní vím, co funguje nejlépe.

Jsou to ikonky s číslem?

Ne. Nejsou úplně špatné, ale není to ideál.

Co funguje nejlépe?

Mapa realizací. Stručně načrtnuto nějak takto:

Mapa mi všude zvedla počty leadů o vyšší jednotky procent

1. Proč mapa?

Tři důvody:

  1. Wow efekt - "Podívej, Tondo, oni působí po celé ČR."
  2. Social proof - "Už toho udělali hodně, tak to budou umět."
  3. Blízkost - "Hele, oni mají v mapě značku i poblíž naší vesničky."

2. Jak má mapa vypadat?

Nepotřebujete nic sofistikovaného. Zapomeňte na interaktivní mapu, ta je dobrá tak pro bankomaty. Jestli vůbec. Nechcete řešit API, GDPR ani jiné chuťovky. Programátoři a právníci jsou drazí.

Potřebujete něco jednoduchého.

Na to bohatě postačí statický obrázek mapy s naházenými piny v rozumné četnosti do všech koutů ČR, kde máte realizace. Viz mnou načrtnutá skica výše.

A vůbec nepochybuji o tom, že váš grafik to zvládne nakreslit daleko lépe :)

3. Na jakých stránkách má mapa být?

Na všech, kde máte na konci formulář pro sběre leadů. To je bez debat.

Dále bych ji doporučil i na homepage či jiné stránky, které neslouží nutně ihned pro získání leadu, ale podporují důvěryhodnost webu.

4. Na jaké místo na stránce mapa patří?

Má být mapa výše nebo níže na stránce? Ovlivní to nějak konverze?

Ano, ovlivní.

Po několika A/B testech se mi ukazuje, že nejvhodnější místo je zhruba na konci první třetiny stránky (viz obrázek se zeleným místem).

Tady však pozor: Zásadně záleží na veškerých dalších obsazích, které na stránce máte! A taky potřebujete trochu přemýšlet. Pokud mapu nacpete nad navigaci a logo, tak asi sami tušíte, že si s konverzemi moc nepomůže.

Zelená označuje ideální umístění mapy na stránce

5. Jen mapa nebo i text?

Mapa samotná není dostatečně návodná.

Proto k ní potřebujete přidat minimálně nadpis ve stylu "1 176 realizací po celé ČR". Ještě lepší je nadpis doplnit o 3 další výhody či ubezpečení a přidat tlačítko na leadový formulář.

6. Přesná čísla nebo zaokrouhlovat?

Máte mít v nadpisu 1100+ realizací, Více než 1 100 realizací nebo 1 176 realizací? 

Pokud to jen trochu půjde, rozhodně to poslední. Nezaokrouhlená čísla jsou reálnější.

Jak na to? Na jednom projektu třeba toto číslo aktualizujeme automaticky 1x za den dle naší databáze realizací.

Závěrečné doporučení

To, že na vašem webu ukazujete počet realizací hezkou ikonkou a textem nestačí.

Přidejte jednoduchou ilustrativní mapu. Ideálně s doplňkovým obsahem upřesňující vaše výhody a tlačítkem k akci. 

Ušetřím vám skrolování nahoru k mojí skice. Ideálně tedy nějak takto:


Změřeno (dříve A/B střípky) je moje pracně nabyté know-how, které budu na svém blogu pravidelně zveřejňovat. Jedná se nejčastěji o výsledky A/B testů a poznatky z uživatelských výzkumů. Někdy budu ukazovat konkrétní weby včetně výsledků, jindy to budou příklady obecnějšího charakteru. Vždy z praxe, žádná teorie a domněnky.

Disclamer: To, co zafungovalo mě, nemusí zafungovat vám. Opakovaně se mi stává, že jeden A/B test dopadá na různých projektech odlišně. Co s tím? Testovat, testovat, testovat. A z výsledků jinde (tedy i u těch, co zde publikuji) si brát spíše inspiraci a šťouchance pro zlepšování vašeho vlastního webu.

Zbyšek Nádeník

Jsem specialista na UX a zvyšování konverzního poměru. Nejvíce se vám vyplatím, pokud máte e-shop nebo web a chcete ho postrčit k ještě lepším obchodním výsledkům. Pomoct vašemu projektu mohu jednorázovou UX analýzou a nebo mi napište a probereme jiné možnosti.

Chcete vědět o dalších článcích?

Šup sem s mailem a dám vám vědět, jakmile se na blogu objeví další článek.