Podobné produkty po přidání do košíku

Vyplatí se nabízet lidem po přidání zboží do košíku nějaké další produkty?

Pojďme se na to podívat na jednom konkrétním e-shopu.

Hypotéza

Best Practice jasně říká, že bychom měli lidem dát najevo, že se jim zboží úspěšně přidalo do košíku.

Často se pro to využívá pop-up, který vyskočí a ubezpečí člověka, že akce přidání zboží proběhla v pořádku. Stejně tak jsme to měli na webu key4you.cz.

Náš původní pop-up vypadal takto:

Dáváme člověku vědět, že zboží se v pořádku přidalo do košíku. Může si ho překontrolovat. Také může pokračovat v nákupu, a nebo přejít do košíku a objednávky.

Fajn, ale nešlo by to lépe?

My jsme si mysleli, že určitě ano.

Chtěli jsme vyzkoušet, jak budou lidé reagovat na to, když jim v tomto pop-up okně zobrazíme další produkty. Tedy takzvaný Cross-sell.

Zkusili jsme tedy nově v pop-upu zobrazovat 3 další hry nebo DLC (rozšíření ke stávající hře), které by lidi mohly zajímat.

Upravená verze vypadala takto:

Výsledky

Nic jsme neponechali náhodě a změnu jsme si projeli A/B testem.

Dopadlo to dobře.

Průměrná hodnota objednávky se nám zvedla o 5 %. Konverzní poměr zůstal stejný.

Lidé doporučované hry přidávali do košíku a dělali tak o něco větší objednávky.

Závěr a ponaučení

Zobrazovat tedy podobné produkty v pop-upu?

Ano, ale...

... všechno má svoje ale.

Enormně totiž záleží, jak šikovný máte algoritmus přiřazování podobných produktů. Aneb jestli doporučujete něco smysluplného nebo kraviny.

Dva příklady za všechno:

  1. Hodíte si do košíku stromek a pár kytek. V pop-upu se vám nabídne hnojivo a mulčovací kůra. Super!

  2. Hodíte si do košíku počítač. V pop-upu uvidíte myš, klávesnici a nabíječku – nic z toho ale není skladem. Hm...

Co z toho je lepší asi nemusím vysvětlovat (nápověda pro unavené: je to jednička).

Pokud budete lidem zobrazovat nerelevantní produkty, dost možná jim raději nezobrazujte nic. Můžou se ještě naštvat, co že se jim to snažíte natlačit za nesmysly.

Když jste ale schopni doporučovat užitečné produkty, určitě zvažte je rovnou přidat do pop-upu.


Disclamer: To, co zafungovalo mě, nemusí zafungovat vám. Opakovaně se mi stává, že jeden A/B test dopadá na různých projektech odlišně. Co s tím? Testovat, testovat, testovat. A z výsledků jinde (tedy i u těch, co zde publikuji) si brát spíše inspiraci a šťouchance pro zlepšování vašeho vlastního webu.


Zbyšek Nádeník

Jsem specialista na UX a zvyšování konverzního poměru. Nejvíce se vám vyplatím, pokud máte e-shop nebo web a chcete ho postrčit k ještě lepším obchodním výsledkům. Pomůžu vám UX analýzou, uživatelským testováním a nebo optimalizací či redesignem webu. Napište mi a probereme možnosti.

Chcete vědět o dalších článcích?

Šup sem s mailem a dám vám vědět, jakmile se na blogu objeví další článek.